یکشنبه 8 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
moderate rain
13.9 ° C
14 °
12.8 °
82 %
2.1kmh
75 %
شنبه
14 °
یکشنبه
18 °
دوشنبه
21 °
سه‌شنبه
25 °
چهارشنبه
29 °
صفحه اصلیخبر اولتاریخ غنی جانسون & جانسون و باور ماندگار

تاریخ غنی جانسون & جانسون و باور ماندگار

حبیب‌الله افشنگ (دکتر داروساز): جانسون & جانسون در سال 1886 توسط برادران جانسون؛ جیمز وود، ادوارد مید و رابرت وود جانسون تاسیس شد. این شرکت با تنها 14 کارمند در یک کارخانه کوچک در نیوبرانزویک، نیوجرسی، به‌سرعت به یک شرکت پر رونق بدل گشت. هشت سال بعد در سال 1894، J&J  چنان پرشی کرده بود که به 400 کارمند در 14 ساختمان دست یافته بود و مشخص بود که کار این داروسازی روی غلتک افتاده است…

طی بیش از 135 سال گذشته، جانسون & جانسون با حضور در بیش از 60 کشور و با نیروی کار بیش از 130000 نفر به یک رهبر جهانی مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شد؛ با مجموعه‌ای متنوع از محصولات شامل داروها، دستگاه‌های پزشکی و محصولات بهداشتی. نوآوری‌های اصلی شامل اولین پودر بچه تولید انبوه، پانسمان‌های جراحی استریل، تایلانول (استامینوفن) و اولین لنز تماسی یک‌بار مصرف. (سال‌های دهه 1360 همه خانواده‌های ایرانی، فقط یک پودر را برای مراقبت از نوزادان خود می‌خواستند؛ پودر جانسون؛ و همان موجب شده بود، پکیجی کامل از محصولات این کمپانی خوش‌اقبال در سیسمونی‌فروشی‌ها عرضه شود.)

جانسون & جانسون پیشگام درمان بیماری‌های پیچیده مانند اچ آی وی و ایدز، افسردگی، اسکیزوفرنی و مشکلات بینایی هم است. همچنین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را در سراسر جهان از طریق ابتکاراتی مانند واحد بهداشت عمومی جانسون بهبود بخشیده است. در طول همه‌گیری کووید19 شرکت J&J به‌سرعت یک واکسن تک دوز برای کمک به محافظت از مردم در سطح جهان طراحی و تولید کرد.

تعهد جانسون & جانسون به “مراقبت از جهان، یک نفر در یک زمان” است؛ و قرار دادن مردم و نیازهای آن‌ها در مرکز ماموریت‌های خود.

در اصل، ماموریت جانسون & جانسون این است که از تخصص علمی، قابلیت‌های فناوری و دسترسی جهانی خود برای توسعه راه‌حل‌های مراقبت بهداشتی متحول‌کننده استفاده کند که کیفیت زندگی مردم را در سراسر جهان افزایش دهد.

محصولات

برخی از شناخته شده‌ترین محصولات J&J عبارتند از:

– پودر بچه: J&J اولین پودر بچه تولید انبوه را در سال 1893 تولید کرد که به برندی نمادین مترادف با مراقبت ملایم از نوزادان تبدیل شد.

– باند چسبی با نام تجاری باند-اید: باندهای چسبنده در سال 1920 اختراع شدند، اولین باندهای چسبی آماده برای استفاده بودند که مراقبت از زخم را تسهیل‌ می‌کردند.

– تایلونول: J&J تایلنول (استامینوفن) را در سال 1955 راه‌اندازی کرد، که شماره یک مسکن فروش بدون نسخه در ایالات متحده شد.

این محصولات مصرفی نشان‌دهنده تعهد J&J به توسعه راه‌حل‌های نوآورانه است که نیازهای بهداشتی روزمره مردم را برآورده می‌کند.

داروسازی دگرگون‌کننده

در بخش داروسازی،J&J در توسعه درمان‌های پیشرفته برای بیماری‌های پیچیده پیشرو است.

– انکولوژی: دارزالکس (داراتومومب) یک آنتی‌بادی کلاس اول با هدایت CD38 برای مولتیپل میلوما، نوعی سرطان خون است.

– ایمونولوژی: استلارا (اوستکینومب) بیماری‌های خودایمنی مانند پسوریازیس پلاکی، آرتریت پسوریاتیک، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو را درمان می‌کند.

– بیماری‌های عفونی: پرزیستا (داروناویر) یک مهارکننده پروتئاز برای درمان HIV است که به بیماران کمک می‌کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری را تجربه کنند.

این داروهای نوآورانه نتایج را برای بیماران مبتلا به برخی از چالش‌برانگیزترین بیماری‌ها تغییر داده است.

دستگاه‌های پزشکی پیشگام

MedTech، مخفف فناوری پزشکی، به بخش تجاری جانسون & جانسون اشاره دارد که بر توسعه دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته پزشکی متمرکز است.

 نمونه کارها از دستگاه‌های نوآور: MedTech  شامل نهادهایی مانند Abiomed (پمپ‌های قلب) و Biosense Webster  است که راه‌حل‌های جراحی، ارتوپدی، بینایی و مداخله‌ای پیشرفته تولید می‌کنند.

بخش فناوری پزشکی (MedTech)  J&Jاز زیست‌شناسی و فناوری برای توسعه درمان‌های هوشمندتر و کمتر تهاجمی استفاده می‌کند.

– جراحی: منگنه برقی دایره‌ای اچلون آناستوموزهای دقیق و قابل اعتماد را در روش‌های کولورکتال فعال می‌کند.

– ارتوپدی: سیستم زانو اتون برای ایجاد ثبات و انعطاف‌پذیری برای بیماران فعال طراحی شده است.

– بینایی: لنزهای تماسی ACUVUE OASYS MAX 1-Day راحتی تمام روز را با فناوری هیدرالوکس فراهم می‌کنند.

این دستگاه‌های پزشکی پیشرفته، دقت، راحتی و نتایج را برای بیماران در طیفی وسیع از نیازهای مراقبت‌های جراحی، ارتوپدی و بینایی بهبود می‌بخشند.

تعهد به بیماران و مصرف‌کنندگان

جانسون & جانسون در خط مقدم پزشکی دقیق قرار دارد و از فناوری‌های پیشرفته و بینش متخصص برای ایجاد درمان‌های فردی متناسب با مشخصات ژنتیکی منحصر به‌فرد و نیازهای سلامت هر بیمار استفاده می‌کند. مجموعه متنوع آنها حوزه‌های درمانی حیاتی مانند سرطان‌شناسی، ایمونولوژی، علوم اعصاب و موارد دیگر را با هدف پرداختن به پیچیده‌ترین بیماری‌ها در بر می‌گیرد.

به عنوان مثال، جانسون & جانسون در حال توسعه درمان‌هایی هدفمند است که با ایجاد تغییرات ژنتیکی خاص که تنها زیرمجموعه‌ای از بیماران حامل آن هستند، کار می‌کند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درمان‌هایی را ایجاد کنند که برای آن افراد بهینه شده است و شانس نتایج موفقیت‌آمیز را بهبود می‌بخشد.

تغییر سبک زندگی

نوآوری‌های مبتنی بر علم جانسون & جانسون قبلاً تغییر کرده و جان‌های بی‌شماری را در سراسر جهان نجات داده است. کار پیشگامانه آنها در زمینه‌هایی مانند درمان سرطان خون و تشخیص بیماری آلزایمر به‌طوری چشم‌افسا، پیش‌آگهی و کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشیده است. کارمندان جانسون & جانسون نیز عمیقاً از افرادی که به آنها خدمت می‌کنند الهام می‌گیرند، با داستان‌هایی مانند دانشمندی که عدسی را ایجاد می‌کند که آب مروارید مادرش را درمان می‌کند یا تیمی که برای ارائه نوآوری‌های سلامت چشم به جهان اختصاص یافته است. این نمونه‌های نشان می‌دهند که چگونه تلاش بی‌وقفه جانسون & جانسون برای پیشرفت‌های پزشکی، جوامع را متحول کرده و امید را به زندگی‌شان باز می‌گرداند.

حمایت از گروه‌های کم‌نماینده (محروم)

جانسون & جانسون برنامه‌هایی متعدد را برای حمایت از زنان، کهنه سربازان و سایر گروه‌هایی که در آنها حضور ندارند، در دست اجرا دارد. آنها دارای 12 گروه منابع کارمند فعال (ERG) هستند که کارمندان را در سراسر شرکت به‌هم متصل کرده و درگیر می‌کنند تا پتانسیل خود را توسعه دهند، روابط ایجاد کنند و فرهنگ فراگیر را هدایت کنند.

یک مثال، برنامه انجمن زنان بازرگان مراقبت بهداشتی (HBA) است که در سال 2021 در هند راه اندازی شد، که هدف آن حمایت از رهبران زن در مراقبت‌های بهداشتی و دستیابی به برابری جنسیتی در صنعت است.

جانسون & جانسون همچنین برنامه Re-Ignite  را اجرا می‌کند تا به زنان کمک کند پس از وقفه‌های شغلی دوباره وارد بازار کار شوند. اوپااسنا کالیا، یکی از اولین شرکت‌کنندگان، توانست پس از 15 سال شکاف شغلی در زنجیره تامین، به لطف حمایت برنامه فوق‌الذکر در بازسازی اعتماد به نفس خود، به کار برگردد و این بازگشت، یک بازگشت اثرگذار بود.

اهداف پایداری و پیشرفت در مراقبت از محیط زیست

J&J گام‌هایی مهم در پایداری زیست‌محیطی برداشته است، با توجه به تعهد خود به “حفظ اموالی که ما امتیاز استفاده از آن‌ها را داریم، حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی”، همان‌طور که در Credo خود بیان شده است. این شرکت برای چندین دهه اهداف زیست‌محیطی عمومی را تنظیم کرده و گزارش داده است و اطمینان حاصل می‌کند که عملیات آن با استانداردهای سختگیرانه زیست‌محیطی مطابقت دارد. ابتکارات کلیدی عبارتند از:

– اقدامات اقلیمی: J&J اقداماتی مستمر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) خود انجام داده است و تامین‌کنندگان خود را به انجام همین کار تشویق می‌کند. این شرکت همچنین با شرکای خود برای پیشبرد برابری بهداشت محیطی کار می‌کند و تشخیص می‌دهد که سلامت آب و هوا بر سلامت انسان اثر می‌گذارد.

– محصولات پایدار: J&J ملاحظات پایداری محصول را در فرآیندهای طراحی و توسعه استاندارد خود ادغام می‌کند که شامل بررسی اثرات زیست‌محیطی محصول در سراسر چرخه عمر، از طراحی تا پایان عمر، و تمرکز بر کاهش ضایعات و افزایش بازیافت است.

– مدیریت زباله: J&J برنامه‌های مدیریت پسماند قوی در سراسر تاسیسات و زنجیره تامین خود دارد، با هدف کاهش زباله به محل دفن زباله، افزایش استفاده مجدد و بازیافت، و ترویج شیوه‌های مدیریت زباله پایدار.

یک مثال جالب از نظارت محیط زیست J&J، تلاش آن برای کاهش زباله است. این شرکت یک سلسله مراتب مدیریت زباله را اجرا کرده است که شامل کاهش، استفاده مجدد، بازیافت، بازیافت انرژی و تصفیه یا دفع زباله است. این رویکرد تضمین می‌کند که زباله‌ها به شیوه‌ای پایدار و همسو با تعهد شرکت به حفاظت از محیط زیست اداره می‌شوند.

مشارکت برای رسیدگی به چالش‌های بهداشت جهانی

J&J با دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی و جوامع برای رسیدگی به چالش‌های بهداشت جهانی شریک می‌شود و تشخیص می‌دهد که این مشارکت‌ها برای ایجاد تأثیر معنادار ضروری هستند. مشارکت‌های کلیدی عبارتند از:

– همکاری‌های دولتی:  J&Jاز نزدیک با دولت‌ها برای رسیدگی به چالش‌های بهداشتی خاص همکاری می‌کند. برای مثال، این شرکت با دولت ایالات متحده برای توسعه و توزیع واکسن‌ها و درمان‌های بیماری‌هایی مانند ابولا و کووید19 همکاری کرده است.

– همکاری‌های سازمان‌های غیردولتی: J&J با سازمان‌های غیردولتی برای بهبود دسترسی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی همکاری می‌کند. به عنوان مثال، این شرکت با سازمان جهانی بهداشت برای توسعه و توزیع تجهیزات پزشکی و درمان در شرایط بحرانی همکاری کرده است.

– تعامل جامعه: J&J با جوامع محلی برای درک و رسیدگی به نیازهای بهداشتی خاص درگیر می‌شود. این شرکت برنامه‌هایی را برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش در مناطق محروم اجرا کرده است که اغلب با سازمان‌های محلی برای دستیابی به این اهداف همکاری می‌کند.

یک نمونه جالب از مشارکت J&J، همکاری آن با سازمان جهانی بهداشت برای توسعه و توزیع تجهیزات پزشکی در طول شیوع ابولا در غرب آفریقا است. این مشارکت تضمین کرد که تجهیزات پزشکی و درمان‌های حیاتی به مناطق آسیب‌دیده برسد و به مهار گسترش بیماری کمک کند.

جانسون & جانسون و دنیای رسانه

جانسون & جانسون رابطه‌ای قوی و چند وجهی با دنیای رسانه دارد که می‌تواند الگویی برای شرکت‌های دارویی ایرانی باشد که به‌دنبال تعامل موثرتر با رسانه ها هستند. در این‌جا برخی از جنبه‌های کلیدی استراتژی رسانه‌ای J&J آورده شده است:

 تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای

J&J یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای شرکتی جهانی دارد که استراتژی تعامل رسانه‌ای شرکت را هدایت می‌کند. این تیم مسئول توسعه و اجرای برنامه‌های جامع روابط رسانه‌ای برای افزایش آگاهی و درک J&J و بخش‌های تجاری آن در بین ذی‌نفعان خارجی است.

استودیو تولیدی پیشرفته

J&J دارای یک استودیوی تولید پیشرفته است که برای مصاحبه با رسانه‌ها در دسترس است، مجهز به کابل فیبر نوری HD-SDI به دروازه ویدیوی همه موبایل‌های هوشمند در نیوجرسی. این به شرکت اجازه می‌دهد تا مصاحبه‌‎های ویدئویی با رسانه‌های سراسر ایالات متحده و بین‌المللی انجام دهد.

 تعامل رسانه‌ای فعال

J&J فعالانه با رسانه‌ها تعامل می‌کند تا اخبار و به‌روزرسانی‌های شرکت را به اشتراک بگذارد. مرکز رسانه‌ای J&J دارای بیانیه‌های مطبوعاتی، مطالب برجسته و اطلاعات تماس برای پرسش‌های رسانه‌ای است. این شرکت همچنین دارایی‌های رسانه‌ای مانند آرم‌ها و تصاویر را برای دانلود فراهم می‌کند.

کارشناس ارتباطات بحران

J&J به دلیل تخصص خود در ارتباطات بحران و مدیریت مسائل شناخته شده است. توانایی این شرکت در پاسخگویی مؤثر به پرسش‌های رسانه‌ای در شرایط چالش‌برانگیز باعث شده است تا به عنوان «استاندارد طلایی مدیریت بحران شرکت‌ها» شهرت پیدا کند.

(فکرش را بکنید که مثلا یکی از همین شرکت‌های صد ساله داروسازی در ایران، در صدمین سال حیات خود، از دادن یک خبر ساده به رسانه‌ها عاجز است و تا دل‌تان بخواهد در تشریفات و اهدای هدایا و گیفت‌های گران‌قیمت به افراد بی‌ربط و حضورهای بی‌ثمر نمایشگاهی یدی طولا دارد! بگذریم!)

مشارکت با رسانه‌ها

J&J با رسانه‌ها و سازمان‌ها برای ترویج تحقیقات، بودجه دانشگاهی و حمایت از رویدادها همکاری می‌کند. به‌عنوان مثال، این شرکت یک اهداکننده بزرگ به بنیاد مؤسسه ملی بهداشت (FNIH) است که از تحقیقات پزشکی حمایت می‌کند.

استقبال از تنوع و شمول

تیم روابط رسانه‌ای J&J برای تنوع و شمول در محل کار ارزش قائل است. کارمندان شرکت برای حمایت از طرح‌هایی مانند اتحاد برای توانایی‌های متنوع، ابتکار رهبری زنان، و گروه‌های منابع کارمند باز و بیرون (ERG) داوطلب می‌شوند.

با اتخاذ رویکردی مشابه برای روابط رسانه‌ای، شرکت‌های داروسازی ایرانی می‌توانند به‌طور موثر مطالب خود را به اشتراک بگذارند، نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند و روابط قوی با رسانه‌ها ایجاد کنند. این می‌تواند به افزایش آگاهی در مورد محصولات آنها، جذب سرمایه‌گذاری و در نهایت بهبود نتایج بیماران کمک کند.

جانسون & جانسون و ایران

می‌توان ادعا کرد که رابطه جانسون & جانسون با ایران رابطه‌ای سهل‌ممتنع بوده است!

تحریم‌ها و مقررات ناوبری

به‌رغم تنش‌های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و ایران، J&J توانسته است حضور خود را در بازار ایران حفظ کند و از چشم‌انداز نظارتی عبور کند. در طول سه دوره ریاست‌جمهوری گذشته، دولت ایالات متحده مجوزهای ویژه J&J را برای انجام تجارت در ایران اعطا کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد کماکان به عرضه محصولات پزشکی حیاتی در ایران ادامه دهد. گو آن‌که محصولات فیک نیز با بسته‌بندی مربوطه وارد بازرو دارویی ایران شده است!

تاییدیه برای واکسن کووید19

در طول همه‌گیری کووید19، ایران استفاده از واکسن تک دوز کووید19 J&J را تأیید کرد، زیرا ایران با موج پنجم عفونت‌ها مبارزه می‌کرد. این تصویب پس از آن صادر شد که رهبر ایران در ابتدا واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را ممنوع کرد، اما بعداً مشخص شد که این ممنوعیت فقط برای واکسن‌های تولید شده در این کشورها اعمال می‌شود، و بیشت‌تر هم فایزر را نشانه رفته است.

روابط و همکاری تاریخی

رابطه J&J با ایران ریشه‌هایی تاریخی و عمیق دارد. در طول دولت جانسون در دهه 1960، دولت ایالات متحده ایران را به‌عنوان یک متحد استراتژیک در منطقه می‌دید و پادشاه ایران روابط شخصی نزدیکی با رئیس‌جمهور جانسون داشت. این منجر به ادامه حمایت نظامی و اقتصادی ایالات متحده از ایران، از جمله فروش و اعتبارات نظامی احتمالی در آینده شد و…

تکمله

بنابراین نیک می‌توان فهمید که بحث دارو به مباحثی نظیر اسحله و تحریم روابط هم ارتباط دارد و این چیزی نیست که بتوان نادیده‌اش گرفت!

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر