یکشنبه 8 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
light rain
11.7 ° C
12 °
10.8 °
76 %
2.1kmh
75 %
یکشنبه
18 °
دوشنبه
21 °
سه‌شنبه
25 °
چهارشنبه
29 °
پنج‌شنبه
27 °
صفحه اصلیاخبار بین المللهشدار به سازنده داروی درمان تحلیل استخوان Prolia

هشدار به سازنده داروی درمان تحلیل استخوان Prolia

هشدار به سازنده داروی درمان تحلیل استخوان Prolia

سازمان غذاوداروی آمریکا یک هشدار جدی به اطلاعات تجویز داروی پُرولیا (Prolia)، ساخت شرکت امژن برای درمان تحلیل استخوان اضافه کرد، زیرا این دارو خطر کاهش سطوح کلسیم را در بیماران خاص افزایش می‌دهد.

این هشدار جعبه‌ای پس از آن صادر شد که FDA در سال ۲۰۲۲ خطر کلسیم بسیار پایین خون در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی پیشرفته به‌ویژه بیماران تحت دیالیز و مصرف‌کنندگان داروی پُرولیا را آغاز کرد.

هشدارهای جعبه‌ای جدی‌ترین هشدارها توسط FDA در مورد عوارض جانبی جدی بالقوه ناشی از مصرف یک دارو هستند.

پُرولیا در سال ۲۰۱۰ برای درمان تحلیل استخوان در زنان یائسه، و مدتی بعد برای مردان در معرض خطر بالای شکستگی تایید شد و موجب فروش ۹۸۶ میلیون دلاری این دارو در ۳ ماهه سوم آن سال شد.

چند داروی دیگر برای درمان تحلیل استخوان یا پوکی استخوان از جمله فُسامَکس (Fosamax) ساخت شرکت مِرک، و اِکس‌جیوا (Xgeva) و اِوِنتیتی (Evenity) ساخت امژن پیش‌تر با اطلاعات ایمنی ارائه‌ شده‌اند که نسبت به تجویز دارو برای بیماران مبتلا به بیماری کلیوی هشدار می‌دهند.

/انتهای پیام/

مدیر سایت
مدیر سایت
با افتخار اعلام می‌کنم که در ترویج شفافیت و ارائه اخبار صنعت دارو، به همراه تیم پویا و متعهد فن‌سالاران، به راه‌اندازی یکی از زیباترین و پویاترین سایت های کشور اقدام کرده ام. این کار، یکی از چالش‌های بزرگ رسانه‌ای در طراحی و پویایی است که با افتخار پذیرفته‌ام. هدف من، ارائه بهترین فضای رسانه و وب‌سایت برای جامعه فن‌سالاران است. من از الگوهای برجسته جهانی الهام گرفته ام تا بهترین فضای ممکن برای تیم محتوایی و مدیریت فن سلاران فراهم خواهم گردد. با تلاش مداوم، امید است این رسانه به یک نماد موفقیت و شفافیت در صنعت دارو تبدیل شود و با وجود نوپا بودن در صدر کمی و کیفی سایر سایت های مشابه خبری با پیشینه دهه ها فعالیت قرار دارد .
مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر