یادداشت/
خدا نکند در عرصه اطلاع رسانی، نابلدی رایج شود که هرچه بیشتر افکار عمومی به یغما میرود.
این روزها رفتارهایی عجیب از برخی روابطعمومیهای نهادی و کرایهای را شاهدیم.
در همین هفته نشستهایی برگزار شد که خروجی آن بهتمامی در جهت افسرده کردن جامعه و تضعیف صنعت بود، و خوراکی مناسب به رسانههای غیر را فراهم آورد!
امروزه شما دیگر هیچگونه میدانداری از متخصصان ارتباطات و روابطعمومیها نمیبینید، بهجای ایشان کسانی بر مصدرند که تنها هنرشان مدیریت کارتهای هدیه و سندسازی از حضور فلان رسانه در نشستها است!
وقتی اداره سپهر ارتباطی کشور به افراد خالی از نگرشهای تخصصی ارتباطی سپرده میشود، فرصت شنیدن صداهای خوب و انتقال خبر خوب هم از دست میرود و ایبسا که از دست هم رفته باشد.
با روشهای ارتباطی تزریقی و زوری، که نمیتوان در مدیریت افکار عمومی ظفرمند شد! بلکه هر روز خوراکی بیشتر برای رسانههای خارج فراهم میشود.
نتیجه دو تا از این نشستها و همایش را در همین هفته مرور کنید، خواهید دید که مدیریت امور را باید هرچه سریعتر به آدمهای باتجربه و با وسع نظر سپرد. خلاص.
/انتهای پیام/