سه‌شنبه 10 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
few clouds
25.7 ° C
26 °
25.4 °
24 %
3.1kmh
20 %
سه‌شنبه
27 °
چهارشنبه
28 °
پنج‌شنبه
28 °
جمعه
26 °
شنبه
24 °
صفحه اصلیبرگزیده سردبیرواردات استامینوفن و متفورمین برای چه ادامه دارد؟

واردات استامینوفن و متفورمین برای چه ادامه دارد؟

با انتقاد از روسای سازمان غذا‌ودارو/

مهندس سیدمحمدرضا موسوی، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، شدیداً از سیاست‌های واردات دارویی انتقاد، و نسبت به عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی ابراز نگرانی کرد.

موسوی گفت:
به دلیل عدم حمایت از تولیدات داخلی و اعطای مجوزهای واردات به داروهایی که در داخل تولید می‌شوند، صنعت دارویی کشور در شرایطی نامناسب قرار گرفته است.

در جلسه‌ای که در سازمان غذاودارو داشتیم، به تولیدکنندگان اعلام شد که اگر به اندازه ۶ ماه ماده اولیه و محصول موجود باشد، اجازه واردات داده نخواهد شد. اما امروز، با وجود اینکه ما بیش از یک سال ذخیره مواد اولیه و محصول آماده در کارخانه داریم، همچنان واردات انجام می‌شود!

واردات ۱۳۷ تن استامینوفن از ابتدای امسال ، و تأمین ارز برای واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند، چه معنایی دارد!؟ مگر مقرر نشده بود که داروهای مورد نیاز دیگر را که در داخل تولید نمی‌شوند، در اولویت واردات قرار دهیم!؟

استامینوفن که در داخل کشور تولید می‌‌شود و موجود هم هست؛ چرا اجازه وارادت دادید!؟

روسای سازمان غذاودارو چرا لیست منع واردات محصولات تولید داخل را هنوز ابلاغ نکرده‌اند؟

چرا این لیست سه ماه است که روی میز رئیس سازمان غذاودارو مانده؟

ما بر این باوریم که اگر کسی به مصرف مواد تحت لیسانس نیاز دارد، باید هزینه آن را خود پرداخت کند و این مواد باید با ارز آزاد وارد شوند.

با وجود تولید داخلی قابل توجه، ۶۶۰ تن متفورمین وارد شده در حالیا که ما بیش از ۴۰۰ تن ماده اولیه و محصول متفورمین داریم، و فقط ۳۰ تن آن را به فروش رسانده‌ایم.

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر