فارمکس و چند یادداشت کوتاه برای تنفسِ نمایشگاهی/
دکتر سید آرش مطهری، (معاون اجرایی هلدینگ تیپیکو):
✔️اول، همجواری:
ششمین نمایشگاه بینالمللی فارمکس، فرصتی استثنایی را فراهم آورد تا باری دیگر با همکاران گرانقدرمان در گروه دارویی تامین، تیپیکو، همجواری و موانستی ۴ روزه و از نزدیک را تجربه کنیم، و در خدمت و میزبان آن دسته از عزیزانی باشیم که بهنحوی از انحا، زلفشان با زلفان مجموعه گرانسنگ تیپیکو گره خورده است. زهی سعادت.
✔️دوم، چتر تیپیکو:
این هفت شرکت تولیدکننده مادهاولیه، که امروز تحت عنوان «چتر تیپیکو» گرد هم آمدهاند و تماشایی فاخر و عزتمندانه از صنعت ماده موثره را به تماشا میگذارند، اگر «نقطهی ثقل» صنعت داروی کشور نباشند، قطعا بازیگرانِ ارزشمند و بزرگ صنعت دارویی کشور بهحساب میآیند و در این سه دهه با حضور بزرگانی، به ارزشهای صنعت و این حرفهی بسیار غرورآفرین افزودهاند و هنوز هم پهلوانهای زنده و سرافراز این میدان بهشمار میروند.
✔️سوم، ارکستر پیشرفت:
روزی روزگاری ساخت و تولید مواد موثره و اولیه دارویی مثل یک رویا بود و امروز نهتنها در کنار تمامی تحریمها، صنعت ما روی پای خودش ایستاده و بخشی اعظم از نیازهای داخلی را تامین میکند، که صادرکننده با کیفیت داروهایی است که حداقل در همین منطقه اوراسیا و خاورمیانه و… حرفهایی مهم برای گفتن دارد. این شرکتهای تیپیکو بخشی مهم و مثالزدنی از این ارکستر پیشرفت هستند.
✔️چهارم، صنعت خاص:
از آن گذشته، ما در برابر این کشورهای همسایه تا چند صد کیلومتر آن طرفتر و اینطرفتر، یکه و خاصیم؛ صاحب صنعت و مدنیت و عقبه دارویی هستیم، و گاهی با بزرگان دارو سایه به سایه میشویم. اینها همه افتخار است؛ صنعت داروی ایران افتخارآفرین است.
✔️پنجم، چه میخواهیم:
ما در کنار هم، معناآفرینی را شکل میدهیم، ارزشهای بودن و ارزشمند بودن را اثبات میکنیم. یعنی وقتی چنین نمایشگاهی کلاننگر شکل میگیرد و همگان متوجه میشویم که ید واحد و در کنار هم بودن، چقدر پر اهمیت است؛ و چه بهتر که بدانیم از نمایشگاه بینالمللی دارویی فارمکس چه میطلبیم، چه میخواهیم.
✔️ششم، گسترش دیدگاه:
آمدهایم تا محصولات، خدمات و نام و برند تجاریمان را بشناسانیم. درها همه باز است، لبها همه خندان، مردمان با لباس نو به دیدار هم و به دیدار ما میآیند. پس محیط کوچکمان را بسازیم، گشادهرو و جاذب باشیم و از فرصت ذیقیمت نمایشگاه «فارمکس» نهایت بهرهها را ببریم، جامعهمان را خواهیم ساخت.
✔️هفتم، فرصتهای جدید:
این نمایشگاهها فرصتی برای متخصصان صنعت است. میتوان مشارکتهای تجاری ارزشمند را رقم زد. بیهوده نباید بود، وقتی نمایشگاهی فقط یک بار در سال برگزار میشود، مانند سال تحویل است، قدر این لحظات و زمان را باید دانست
✔️هشتم، اطلاعات:
نمایشگاهها فرصتی برای مشاهده روندهای صنعت هستند، کشف فناوریهای جدید و درک فعالیتهای رقبا، محورهای دانش، استراتژیها و… ، باید کوشید و همه ورودیها را باز و اطلاعات را جذب کرد. به دیدن هم برویم و از همکناریها لذت ببریم. ما در یک صنف بزرگ و موثر شاغلیم، قدر صنف و دسته و رده خود را بدانیم.
✔️نهم، ماموریت:
شرکتهای داروسازی ما باید فعالانه مستقبل شرکتکنندگان در نمایشگاه باشند و در حد مقدورات از جلسات آموزشی داخلش هم بهسادگی نگذرند.
من و ما در پایان این ۴ روز باید بسیار تجربه آموخته باشیم و بسیار دانسته باشیم و بدانیم که ماموریت ما میتواند همانا همین ارتقای خودمان هم باشد.
✔️دهم، اهداف:
بیایید ببینیم اهداف بعضی از این شرکتهای بزرگ دارویی برای حضور در نمایشگاههای بینالمللی چیست.
هدف فایزر (Pfizer):
برقراری ارتباط با شرکای بالقوه، توزیعکنندگان و مشتریان برای گسترش دسترسی به بازار.
هدف جانسون & جانسون:
نمایش آخرین تحقیقات، عرضه تازهترین محصولات و پیشرفتهای تکنولوژیکی.
هدف Merck:
ایجاد مشارکت با توزیعکنندگان در بازارهای جدید
هدف GlaxoSmithKline (GSK):
ایجاد کمپینهای رسانهای برای پیگیری سرنخها و یافتن استعدادها و پرورش آنها و غلتیدن بهسوی مشارکتهای جدید.
میبینید!؟
اهداف ما و آنها میتواند همواره یکی باشد، اساسا هم یکی است. ما چیزی از هم کم نداریم. وقتی که شما میدانید از رقیب خارجی هیچ چیزی کمتر ندارید، و میتوانید خیلی هم بهتر باشید.
/انتهای پیام/