روند هزینههای تبلیغات تلویزیونی داروها اوج گرفته، زیرا روند تبلیغات هم -در اکتبر به شکلی قابلتوجه- افزایش یافته است.
بازگشت سرمایهگذاری شرکتهای داروسازی در بازاریابی رسانهای از آن اتفاقات جالب توجه است.
دادههای iSpot.TV نشان میدهد که مجموع هزینه تبلیغات تلویزیونی ۱۰ برند برتر دارویی در اکتبر به ۳۰۷.۱ میلیون دلار رسیده است.
این رقم نهتنها از مجموع ماههای اخیر بالاتر است، بلکه رکورد قبلی ۳۰۲.۵ میلیون دلاری ژانویه را نیز پشت سر گذاشته.
در بخش تکمیلی، فهرست ۱۰ شرکت دارویی با بیشترین هزینه تبلیغات تلویزیونی در اکتبر ۲۰۲۵ را ملاحظه خواهید کرد.
فهرست ۱۰ شرکت دارویی با بیشترین هزینه تبلیغات تلویزیونی در اکتبر ۲۰۲۵ را مشاهده میکنید:
۱. ترمفیا (Tremfya) -داروی ایمنیشناسی شرکت جانسون&جانسون (Johnson & Johnson)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۶۲.۷ میلیون دلار (افزایش از ۳۲.۸ میلیون دلار در سپتامبر)
۲. اسکایریزی (Skyrizi) -داروی ایمنیشناسی شرکت ابوی (AbbVie)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۴۶.۱ میلیون دلار (افزایش از ۳۴.۹ میلیون دلار در سپتامبر)
۳. کاپلیتا (Caplyta) -داروی درمان اسکیزوفرنی و افسردگی دوقطبی از شرکت اینترا-سلولار (Intra-Cellular)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۳۹.۵ میلیون دلار (افزایش چشمگیر از ۱۱.۸ میلیون دلار در سپتامبر)
۴. رینوک (Rinvoq) -داروی ایمنیشناسی از نوع مهارکننده JAK متعلق به شرکت ابوی (AbbVie)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۳۵ میلیون دلار (افزایش از ۲۳.۷ میلیون دلار در سپتامبر)
۵. وگووی (Wegovy) -داروی کاهنده وزن از نوع آگونیست GLP-۱ متعلق به شرکت نووُ نوردیسک (Novo Nordisk)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۳۱.۵ میلیون دلار (افزایش از ۲۴.۱ میلیون دلار در سپتامبر)
۶. کوبنفای (Cobenfy) -داروی درمان اسکیزوفرنی از شرکت بریستول مایرز اسکوئیب (Bristol Myers Squibb)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۲۳.۲ میلیون دلار (افزایش از ۱۱.۴ میلیون دلار در سپتامبر)
۷. آستدو (Austedo) -داروی اختلالات حرکتی از شرکت توا فارماسوتیکالز (Teva Pharmaceuticals)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۱۸.۵ میلیون دلار (افزایش از ۶.۵ میلیون دلار در سپتامبر)
۸. رکسولتی (Rexulti) -داروی عصبشناسی متعلق به شرکتهای لوندبک (Lundbeck) و اوتسوکا (Otsuka)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۱۸.۳ میلیون دلار (کاهش جزئی از ۱۸.۸ میلیون دلار در سپتامبر)
۹. دوپیکسنت (Dupixent) -داروی ایمنیشناسی شرکتهای سانوفی (Sanofi) و ریجنرون (Regeneron)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۱۷ میلیون دلار (افزایش از ۱۵.۱ میلیون دلار در سپتامبر)
۱۰. اُپدیوُ (Opdivo) -داروی سرطان شرکت بریستول مایرز اسکوئیب (Bristol Myers Squibb)
✔️هزینه تخمینی تبلیغات تلویزیونی ملی: ۱۵.۳ میلیون دلار (افزایش از ۹ میلیون دلار در سپتامبر).
✔️برخی از شرکتهای داروسازی در ایران خودمان هستند، که ادعاهایی بزرگ دارند، اما در عمل خیلی کوچکاند!
آنها نه در روند تولید و نه در سایر روندها، به گرد پای ابتکارات غولهای بزرگ داروسازی نمیرسند، که هیچ؛ در همدما شدن و ادراک داشتن از اقتضائات امروز هم میلنگند!
برخی هستند که از ترس از دست دادن جایگاه مدیرعامل محترم، حتی آفتابی هم نمیشود چه رسد به…! بگذریم.
/انتهای پیام/

