«اکسیر» و یک گزارش عملکردی خواندنی/
روابطعمومی کارخانجات داروسازی اکسیر: هرچند که گزارش عملکرد مدیران ارشد را میتوان در برق چشمان کارکنان مشاهده کرد، اما آنچه این روزها در چشمان کارکنان اکسیر بهوضوح دیده میشود، میتواند بازنشر همین اقدامات موثری باشد که در پی میخوانید و در هر سازمانی، وظیفهایاست بر عهده واحد روابطعمومی.
یکصد روز کاری از انتصاب “دکتر علیرضا دبیرسیاقی” بهعنوان مدیرعامل کارخانجات داروسازی اکسیر می گذرد.
درست است که یکصد روز در عمر مدیریتی، فرصتی بسیار اندک است، اما حجم اقداماتی که منجر به رضایتمندی کارکنان شده بهقدری بالا بود که تاخیر در انتشار آنها جایز نیست.
بههمین سبب طی گزارشی کوتاه به برخی از اقدامات موثر صورتگرفته در این ۱۰۰ روز میپردازیم.
گزارشی از واحد روابط عمومی کارخانجات داروسازی اکسیر:
۱)افزایش پاداش پایانخدمت همکاران بازنشسته از ۳۰ روز به ۴۵ روز.
۲)ارتقاء پرسنلی با نظر مدیران واحدها و یکسانسازی حقوق مدیران، روسا و سرپرستان.
۳)پرداخت پاداش عبور از سقف تولید (اکورد) به کلیه کارکنان.
۴) ساماندهی کادر مدیریتی تولید و انتصاب روسای بخشهای تولیدی در راستای ایجاد هماهنگی در تولید.
۵)تجهیز کلیه مدیران به رایانه همراه در جهت تسهیل و چابکی در انجام امور محوله.
۶)بازگردانندن مهدکودک به داخل کارخانه در جهت تسهیل رفتوآمد مادران شاغل و فرزندانشان و شروع به بازسازی فضای مهد کودک.
۷) اصلاح دستوالعمل که منجر به افزایش میزان دریافتی مبلغ پاداش و کارت غیر نقدی پرسنل شد.
۸)بخشودگی موارد تنبیهات کمیتههای انضباطی کارکنان در جهت تشویق به اصلاح امور و اجرای عدالت و باز آفرینی اخلاق حرفهای.
۹)افزایش بیش از ۵۰ درصدی مبلغ جوایز اهدایی به کارکنان شرکتکننده در برنامههای فرهنگی، مذهبی و ورزشی.
۱۰)ایجاد چابکی محسوس در پاسخگویی به مکاتبات اداری و سازمانی.
۱۱)تسریع در بررسی درخواستهای وسایل مورد نیاز کاری کارکنان با نگاه تجهیز خوب در خدمت انجام کار خوب.
۱۲)حل مشکل پرداخت وام و معرفی بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان جهت دریافت وام به شعب بانکها.
۱۳) حذف دخالتهای مدیریتی و اعمال سلیقهای در کاندیداتوری کارکنان جهت نامنویسی شورای اسلامی کار و تلاش برای آزادی عمل ثبت نام برای کلیه پرسنل.
۱۴)تسریع در پرداخت انواع وامهای ازدواج، فرزندآوری و ضروری برای کارکنان.
۱۵)برقراری تعاملات و ارتباط موثر با ادارات و ارگانهای دستاندرکار با جامعه کارگری.
۱۶)پرداخت پاداش پایان سال.
۱۷)توزیع و تحویل کیک و شیر در بدو ورود به کلیه پرسنل برای اولین بار در شرکت.
۱۸)اصلاح رویه و در نظر گرفتن اضافهکاری پنجشنبه جهت نیروهای پیمانکار.
۱۹) اصلاح گروه شغلی در نیروهای جذب شده جدید.
۲۰) توزیع سبد کالاهای غیر نقدی(مرغ، گوشت و …) بهصورت یکسان بین نیروهای اکسیر و پیمانکاری.
(پیمانکاران منابع انسانی، فضای سبز و مهدکودک)
و…
شایان ذکر است اقدامات ذکر شده صرفا اقداماتی است که در حوزه ایجاد رضایتمندی کارکنان صورت گرفته و سایر اقداماتی همچون رفع موانع تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه و دهها اقدام دیگر در گزارشات بعدی منتشر میشود.
/انتهای پیام/