برای محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت شخصی حلال/
دکتر حسین رستگار، (رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذاودارو) گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی حلال با توجه به حلیت مواد اولیه (فراتر از صرفاً الکل یا مشتقات خوک)، امروز خواهان بیشتر و اهمیتی ویژه در جهان یافته است.
با توجه به پیچیدگی ترکیبات و افزایش تقاضای جهانی، توجه به حلیت مواد اولیه بسیار حیاتی است.
حدود ۲۵ تا ۳۰ سال پیش، اصطلاح «حلال» در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربردی نداشت، اما اکنون مصرفکنندگان همانطور که در انتخاب خوراک خود دقت میکنند، در انتخاب محصولات مراقبت شخصی نیز حساس شدهاند. این امر موجب رشد تولید و عرضه محصولات دارای گواهی حلال شده است.
بازار لوازم آرایشی و مراقبت شخصی حلال از ۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ رسید و شامل شامپوها، کرمها، لوسیونها، ژلهای حمام، عطر و محصولات مراقبت از دهان میشد.
/انتهای پیام/