پنج‌شنبه 17 مهر 1404
Tehran
clear sky
26.5 ° C
27 °
26.5 °
11 %
1kmh
0 %
پنج‌شنبه
25 °
جمعه
29 °
شنبه
27 °
یکشنبه
27 °
دوشنبه
28 °
spot_imgspot_img
خانهمطالب تالیفینقش‌آفرینی روابط‌عمومی و رویکرد موثر ارتباطات در صنعت دارو

نقش‌آفرینی روابط‌عمومی و رویکرد موثر ارتباطات در صنعت دارو

مهندس سیدشایان طباطبائی*: این روزها تبلیغات در حوزه دارو، و موضوع رهبری در روابط‌عمومی توجه مرا جلب کرده است.

پیام‌های شرکت‌های دارویی زمانی بیشترین اثر را دارند که بر آموزش علمی و تبادل دانش تکیه کنند، نه بر تبلیغ مستقیم محصول.

روابط‌عمومی در این میان نقشی کلیدی دارد؛ زیرا مسئول انتقال مؤثر پیام‌ها و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های علمی، بازاریابی و مدیریت است تا رویکرد ارتباطی شرکت یکپارچه، معتبر و هم‌راستا با اهداف علمی باقی بماند.

از این رو، بهتر است در نمایشگاه‌ها و رویدادهای علمی، به‌جای تکیه بر فروش مستقیم و حضور کارشناسان صرفاً تجاری، از متخصصان علمی حوزه دارو و همچنین کارشناسان ارتباطات و روابط‌عمومی استفاده شود تا پیام‌ها در چارچوبی علمی، اخلاقی و اثربخش منتقل شوند.

تمرکز بر داده‌های پژوهشی، تبادل دانش و ایجاد ارزش واقعی برای جامعه‌ی علمی، تصویر برند را هم به‌عنوان رهبر فکری (Thought Leader) تقویت کرده و اعتماد ذی‌نفعان را افزایش می‌دهد.

*کارشناس ارشد تجارت الکترونیک

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

ارسال نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر

دکتر مصدق علی بر اگر مکانیسم ماشه فعال شود
محمد رضا نیکخواه بهرامی بر تعرفه خدمات دارویی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
امیر علی بر اختیار یا الزام؟
علیرضا بر اختیار یا الزام؟
ارژنگ نجاتپور ثانی بر سه خبر از داروسازی امین
امیر سعیدی‌فر بر مجله «فن‌سالاران»، شماره 8