یکشنبه 23 شهریور 1404
Tehran
few clouds
29.8 ° C
30 °
29.8 °
19 %
5.1kmh
20 %
یکشنبه
30 °
دوشنبه
28 °
سه‌شنبه
28 °
چهارشنبه
29 °
پنج‌شنبه
30 °
spot_imgspot_img
خانهاخبار بین المللاثر تبلیغات دارویی بر بیماران مزمن

اثر تبلیغات دارویی بر بیماران مزمن

یک نظرسنجی جدید شرکت Swoop- فعال در حوزه سلامت دیجیتال و داده‌های بیماران- نشان می‌دهد بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن پس از مشاهده تبلیغات درمانی اقداماتی برای بهبود سلامت خود انجام داده‌اند.

این مطالعه روی بیش از ۹۰۰ عضو MyHealthTeam- شبکه‌ای از جوامع حمایتی بیماران با شرایط خاص- انجام شد و شامل افرادی با HIV، MASH، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، بیماری قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن بود.

طبق گزارش، ۶۷ درصد بیماران پس از دیدن تبلیغات اقدامی انجام داده و کمی بیش از نیمی از آنها اقدامات‌شان مستقیما مرتبط با درمان خود بوده است.
تنها ۱۵ درصد به وب‌سایت شرکت داروسازی مراجعه کرده و کمتر از ۱۰ درصد تبلیغ را دلیل تغییر یا شروع داروی جدید یا مراجعه به پزشک اعلام کردند.

در مجموع، ۸۳ درصد بیماران تبلیغات درمانی را مفید دانسته و آن را در افزایش آگاهی و اقدام برای سلامت موثر توصیف کرده‌اند.
البته! تبلیغات در ایران بسیار کارآتر است، وگرنه اینقدر تبلیغ چاقی و لاغری، یا زیبایی و کچلی نداشتیم!

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

ارسال نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر

دکتر مصدق علی بر اگر مکانیسم ماشه فعال شود
محمد رضا نیکخواه بهرامی بر تعرفه خدمات دارویی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
امیر علی بر اختیار یا الزام؟
علیرضا بر اختیار یا الزام؟
ارژنگ نجاتپور ثانی بر سه خبر از داروسازی امین
امیر سعیدی‌فر بر مجله «فن‌سالاران»، شماره ۸