یک نظرسنجی جدید شرکت Swoop- فعال در حوزه سلامت دیجیتال و دادههای بیماران- نشان میدهد بسیاری از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن پس از مشاهده تبلیغات درمانی اقداماتی برای بهبود سلامت خود انجام دادهاند.
این مطالعه روی بیش از ۹۰۰ عضو MyHealthTeam- شبکهای از جوامع حمایتی بیماران با شرایط خاص- انجام شد و شامل افرادی با HIV، MASH، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، بیماری قلبی، دیابت و سایر بیماریهای مزمن بود.
طبق گزارش، ۶۷ درصد بیماران پس از دیدن تبلیغات اقدامی انجام داده و کمی بیش از نیمی از آنها اقداماتشان مستقیما مرتبط با درمان خود بوده است.
تنها ۱۵ درصد به وبسایت شرکت داروسازی مراجعه کرده و کمتر از ۱۰ درصد تبلیغ را دلیل تغییر یا شروع داروی جدید یا مراجعه به پزشک اعلام کردند.
در مجموع، ۸۳ درصد بیماران تبلیغات درمانی را مفید دانسته و آن را در افزایش آگاهی و اقدام برای سلامت موثر توصیف کردهاند.
البته! تبلیغات در ایران بسیار کارآتر است، وگرنه اینقدر تبلیغ چاقی و لاغری، یا زیبایی و کچلی نداشتیم!
/انتهای پیام/