یکشنبه 8 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
light rain
11.7 ° C
12 °
10.8 °
76 %
2.1kmh
75 %
یکشنبه
18 °
دوشنبه
21 °
سه‌شنبه
25 °
چهارشنبه
29 °
پنج‌شنبه
27 °
صفحه اصلیاخبار صنعتهوش مصنوعی را در خصوص صادرات دارو دست‌آموز کنیم

هوش مصنوعی را در خصوص صادرات دارو دست‌آموز کنیم

هوش مصنوعی را در خصوص صادرات دارو دست‌آموز کنیم

بهینه‌سازی زنجیره تأمین:
همان‌گونه که می‌دانیم زنجیره تامین از احساس نیاز بازار شروع می‌شود و تا پاسخ به نیاز بازار ادامه می‌یابد؛ و به‌طور کلی هم فرآیندی پیچیده دارد و با ضریب ریسک‌هایی متنوع رودررو است که در هر بخش با آن مواجه می‌شویم و کلیدی‌ترین قسمت هم تولید دارو است.

این فرآیند دقیقا همانند ابزاری است در دست محققان که برای تحقق بخشیدن به هر آن‌چه بر روی کاغذ نوشته‌اند.

اینک هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود عملکرد زنجیره تأمین مواد اولیه و داروها از طریق بهبود برنامه‌ریزی تولید، پیش‌بینی نیازمندی‌ها و بهینه‌سازی مسائل لجستیکی یار و یاوری بی‌نظیر باشد؛ و موجب کاهش ریسک‌های پیش‌بینی شده و بعضا پیش‌بینی نشده شود.

جالب این‌جاست که نتایج حاصله از استفاده هوش مصنوعی نسبت به نقاط مخلتف جغرافیایی یکسان نیست و بنا به محدودیت‌های اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی هر منطقه یا کشور راه‌حل‌های متناسب توسط این پدیده نوظهور ارائه می‌شود.

کنترل کیفیت:
با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، مانند بینایی کامپیوتری و یادگیری عمیق، می‌توان بهبود کنترل کیفیت محصولات و جلوگیری از هرگونه مشکلات کیفیتی در فرآیند صادرات را رقم زد.

شاید دور از دسترس نباشد زمانی که این پدیده‌ی فوق‌العاده ساخت بشر، جای محققان در شرکت‌ها را هم بگیرد و علاوه بر کاهش هزینه‌های تحقیقاتی و توسعه بازار، ما را با مدت زمانی کمتر و نتایجی دقیق‌تر نسبت به به‌کارگیری نیروی انسانی مواجه کند.

هرچند خود این فرآیند می‌تواند زنگ خطری برای محققان صنعت دارو تلقی شود، اما خب داستان کاملا جدی است و این رقیب جدی، جایگاه علمی این حوزه گسترش خواهد داد و در آن شکی نیست.

بهبود پیش‌بینی ریسک:
اکنون با عنایت به تغییرات پی‌درپی قوانین مربوط به صادرات و مقررات مربوطه، وجود و نیاز به سیستمی که بتواند با تشخیص ریسک‌های مرتبط با فرآیند صادرات، خطرات ناشی از ضررهای احتمالی را کاهش دهد، به‌شدت احساس می‌شود.

این نیاز به یک سیستم هشدار هوشمند و همان هوش مصنوعی می‌تواند در تحلیل و پیش‌بینی ریسک‌های مرتبط با صادرات، از جمله ریسک‌های مربوط به قوانین و مقررات صادرات، به کمک شرکت‌ها در اتخاذ تصمیمات بهتر و کاهش احتمالی وقوع مشکلات یاری رساند و اینک دیگر ضرورت خودش را تحمیل می‌کند.

نتیجه:
من فکر نمی‌کنم کسی با این نظر که به‌طور کلی، هوش مصنوعی با تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی دقیق‌تر و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری، می‌تواند در بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های صادرات داروها و مواد اولیه مؤثر باشد؛ مخالفتی کند.

گو آن‌که به‌هر روی تکنولوژی راه خود را باز می‌کند و ما باید فقط با آن همگام باشیم؛ دست‌آموزش کنیم و به‌کارش بگیریم.

مدیر سایت
مدیر سایت
با افتخار اعلام می‌کنم که در ترویج شفافیت و ارائه اخبار صنعت دارو، به همراه تیم پویا و متعهد فن‌سالاران، به راه‌اندازی یکی از زیباترین و پویاترین سایت های کشور اقدام کرده ام. این کار، یکی از چالش‌های بزرگ رسانه‌ای در طراحی و پویایی است که با افتخار پذیرفته‌ام. هدف من، ارائه بهترین فضای رسانه و وب‌سایت برای جامعه فن‌سالاران است. من از الگوهای برجسته جهانی الهام گرفته ام تا بهترین فضای ممکن برای تیم محتوایی و مدیریت فن سلاران فراهم خواهم گردد. با تلاش مداوم، امید است این رسانه به یک نماد موفقیت و شفافیت در صنعت دارو تبدیل شود و با وجود نوپا بودن در صدر کمی و کیفی سایر سایت های مشابه خبری با پیشینه دهه ها فعالیت قرار دارد .
مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر