سه‌شنبه 24 تیر 1404
Tehran
few clouds
32.6 ° C
33 °
32.6 °
17 %
4.1kmh
20 %
سه‌شنبه
33 °
چهارشنبه
36 °
پنج‌شنبه
38 °
جمعه
40 °
شنبه
38 °
spot_imgspot_img
خانهمطالب تالیفیدرختی ریشه دواند، زمینی آباد شد

درختی ریشه دواند، زمینی آباد شد

دارو و رسانه‌ها۳/

دکتر حبیب‌الله افشنگ (داروساز): صنعت داروسازی ایران تا همین چند سال پیش از منظر رسانه‌ای زمینی لم‌یزرع بود، نه سایتی، نه نشریه‌ای، نه ادبیاتی، هیچ!
ظهور و بروز دو سه پلتفرم رسانه‌ای، این داستان را تا حدی پیش انداخت. اما هنوز تا رسیدن به ایده‌آل فاصله‌ها دارد!

کماکان روحیه محافظه‌کارانه در این محیط موج می‌زند و به‌رغم پیشرفت‌های انکارناپذیر در دل صنعت، بازوی رسانه‌ای آن، آنچنان که باید، رشد نیافته و تقویت نشده است!

برای این‌که یک تنه به قاضی نرویم، در ادامه درباره ۱۰ شرکت داروسازی معتبر جهان و ارتباط‌شان با رسانه‌ها حرف می‌زنیم و نمونه‌هایی اعجاب‌انگیز را برمی‌شماریم.

ما از جریان «آزاد» و مطمئن «خبر» سخن می‌گوئیم و نه از موسسات تشریفاتی! روی این عبارات هم اگر تاکید می‌کنیم، دلیل دارد. چون آسیب‌های آن‌را بارها و بارها به‌عینه دیده‌ایم!

ما از «رسانه» حرف می‌زنیم، نه از لاپوشانی‌کنندگان خطاها و فسادها! ما از صدق علمی و صحت اخبار می‌گوئیم، و نه از کسانی که با بدگویی درصدد تخریب دیگران، و حذف روشنایی‌اند! از تلخی‌ها فعلا می‌گذریم!

بسیار خب! اکنون ببینیم رابطه شرکت‌های داروسازی جهان با رسانه‌ها چطوری‌است.

ده شرکت بزرگ داروسازی جهان صفحات و امکاناتی ویژه‌ را برای خبرنگاران و مطبوعات اختصاص داده‌اند؛ که در زیر مرورشان می‌کنیم.

۱. جانسون & جانسون
-مرکز رسانه: جانسون و جانسون دارای یک مرکز رسانه‌ای جامع با بیانیه‌های مطبوعاتی، بسته‌های رسانه‌ای و فرم تماس برای سوالات رسانه‌ای است.

-تعامل با رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها به‌طور فعال با رسانه‌ها در توییتر از طریق پاسخ به سؤالات و شرکت در گفت‌وگوهای عمومی در تماس هستند.

۲. نوارتیس
-روابط رسانه: نوارتیس یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای دارد که به سوالات رسانه‌ها رسیدگی می‌کند و بیانیه‌های مطبوعاتی را ارائه می‌دهد.

-حضور در رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک حفظ می‌کنند و اخبار و به‌روز رسانی‌های محصولات و ابتکارات خود را به اشتراک می‌گذارند.

۳. فایزر
-مرکز رسانه: مرکز رسانه فایزر شامل بیانیه‌های مطبوعاتی، کیت‌های رسانه‌ای و فرم تماس برای پرسش‌های رسانه‌ای است.

-ارتباط با رسانه‌های اجتماعی: فایزر با پاسخ به پرسش‌ها و شرکت در گفت‌وگوهای عمومی با رسانه‌ها در توییتر حضوری چشم‌گیر دارد.

۴. مرک و کو (Merck & Co)
-روابط رسانه: Merck & Co دارای یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای است که به سوالات رسانه‌ای رسیدگی می‌کند و بیانیه‌های مطبوعاتی را ارائه می‌دهد.

-حضور در رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها حضوری قوی در رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک حفظ کرده‌اند و اخبار و به‌روز رسانی‌های محصولات و ابتکارات خود را به اشتراک می‌گذارند.

۵. آزمایشگاه های ابوت
-مرکز رسانه: آزمایشگاه‌های ابوت دارای یک مرکز رسانه‌ای جامع با بیانیه‌های مطبوعاتی، بسته‌های رسانه‌ای و فرم تماس برای پرس‌وجو از رسانه‌ها است.

-ارتباط با رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها با پاسخ به پرسش‌ها و شرکت در گفت‌وگوهای عمومی با رسانه‌ها در توییتر همواره در تماس‌اند.

۶. مراقبت های بهداشتی بایر
-روابط رسانه: Bayer Healthcare یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای دارد که به سوالات رسانه‌ای رسیدگی می‌کند و بیانیه‌های مطبوعاتی را ارائه می‌دهد.

-حضور در رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها حضوری قوی در رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک حفظ می‌کنند و اخبار و به‌روزرسانی‌های محصولات و ابتکارات خود را به اشتراک می‌گذارند.

۷. بوهرینگر اینگلهایم
-مرکز رسانه: بوهرینگر اینگلهایم یک مرکز رسانه‌ای جامع با بیانیه‌های مطبوعاتی، بسته‌های رسانه‌ای و فرم تماس برای سوالات رسانه‌ای دارد.

-تعامل با رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها به‌طور فعال با رسانه‌ها در توییتر با برگزاری نظرسنجی و پاسخ به سوالات بیماران درگیر می‌شوند.

۸. گلاکسو اسمیت کلاین (GSK)
-روابط رسانه: گلاکسو اسمیت کلاین دارای یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای است که به سوالات رسانه‌ای رسیدگی می‌کند و بیانیه‌های مطبوعاتی را ارائه می‌دهد.

-حضور در رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها حضوری قوی در رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک حفظ می‌کنند و اخبار و به‌روزرسانی‌های محصولات و ابتکارات خود را به اشتراک می‌گذارند.

۹. سانوفی
-مرکز رسانه: سانوفی دارای یک مرکز رسانه‌ای جامع با بیانیه‌های مطبوعاتی، بسته‌های رسانه‌ای و فرم تماس برای استعلام رسانه‌ها است.

-ارتباط با رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها با پاسخ به پرسش‌ها و شرکت در گفت‌وگوهای عمومی با رسانه‌ها در توییتر هم حضور دارند.

۱۰. گروه Roche
-روابط رسانه: گروه Roche دارای یک تیم اختصاصی روابط رسانه‌ای است که به سوالات رسانه‌ها رسیدگی می‌کند و بیانیه‌های مطبوعاتی را ارائه می‌دهد.

-‌حضور در رسانه‌های اجتماعی: آن‌ها حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک حفظ کرده‌اند و اخبار و به‌روزرسانی‌های محصولات و ابتکارات خود را به اشتراک می‌گذارند.

این شرکت‌های داروسازی اهمیت تعامل با رسانه‌ها را برای حفظ شفافیت و اعتبار خود ضروری و حتمی می‌دانند.

آن‌ها از استراتژی‌های مختلفی مانند تعامل با رسانه‌های اجتماعی، محتوای الهام‌بخش و رویکردهای ساختارمند برای برقراری ارتباط مؤثر با رسانه‌ها و مردم استفاده می‌کنند؛ و قطعا می‌توانند بدل به الگوهایی سازنده و مفید برای رشد و اعتبار صنعت دارویی کشورمان باشند.

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

ارسال نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر

محمد رضا نیکخواه بهرامی بر تعرفه خدمات دارویی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
امیر علی بر اختیار یا الزام؟
علیرضا بر اختیار یا الزام؟
ارژنگ نجاتپور ثانی بر سه خبر از داروسازی امین
امیر سعیدی‌فر بر مجله «فن‌سالاران»، شماره ۸