شنبه 6 اردیبهشت 1404
Tehran
broken clouds
27.6 ° C
28 °
27.6 °
17 %
13kmh
75 %
شنبه
26 °
یکشنبه
29 °
دوشنبه
31 °
سه‌شنبه
27 °
چهارشنبه
27 °
spot_imgspot_img
خانهمطالب تالیفیبررسی عوامل اثرگذار در برند شدن یک نام تجاری از نگاه مصرف‌کننده

بررسی عوامل اثرگذار در برند شدن یک نام تجاری از نگاه مصرف‌کننده

پیچ‌و‌خم‌های این بازارهای درندشت/

دکتر آرش لطفی ماشیمانی (مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان)

چکیده

اعتبار‌یابی نام تجاری یک محصول شاخص بسیار موثری در پیش‌بینی و پیشرفت شرکت در بازار رقابتی و تجاری و نشانه موفقیت در تقابل با دیگر رقبا در حوزه مشترک است، بنابراین شناسایی این مؤلفه‌ها از منظر مصرف کنندگان و تقویت آن در این زمینه بسیار مهم‌ و ضروری است. به همین منظور این تحقیق با هدف ترسیم مدل ساختاری از مؤلفه‌های اثرگذار در برندشدن (کسب اعتبار تجاری بالا) یک نام تجاری از نگاه مصرف‌کننده شکل گرفت.

بدین منظور 385 نفر از فروشندگان، کارکنان، خریداران، دست‌اندرکاران و افراد مرتبط با خرید ‌و فروش شرکتی با اعتبار تجاری بالا که تعداد آن‌ها از طریق فرمول کوکران مشخص گردید، پرسش‌نامه محقق ساخته‌ی تحقیق را تکمیل نمودند. نتایج نشان داد که چهار عامل کیفیت، خدمات، نوآوری،تنوع و تبلیغات بر اعتباریابی یک نام تجاری از نظر مصرف‌کنندگان اثرگذار هستند. هم‌چنین قوی‌ترین عامل شاخص و اثرگذار بر اعتباریابی یک نام تجاری از نظر مصرف‌کنندگان شاخص‌های کیفیت محصول است (01›p).

همچنین نتایج حاصل از برازش مدل نشان داد، مدل شکل گرفته شده، مدلی جامع و معنادار در شناخت مؤلفه‌های مؤثر اعتباریابی یک نام تجاری از نظر مصرف‌کنندگان است.

متن کامل مقاله

مقالات مرتبط

ارسال نظر شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر

امیر علی بر اختیار یا الزام؟
علیرضا بر اختیار یا الزام؟
ارژنگ نجاتپور ثانی بر سه خبر از داروسازی امین
امیر سعیدی‌فر بر مجله «فن‌سالاران»، شماره ۸