روزنامه ایران/
دکتر شهرام کلانتری، (رئیس انجمن داروسازان ایران) درباره نگاههای متفاوتی که به فروش اینترنتی دارو وجود دارد، میگوید: دو نوع نگاه در بحث راهاندازی فروش دارو در بستر فضای مجازی وجود دارد.
همه فعالان مثل پلتفرمها یا استارتاپها که برای ورود به فروش دارو، برنامهریزی و نرمافزارهایی را تهیه کردهاند، میخواهند در بخشی از حوزه اقتصاد دارو دخیل شوند و در آنچه که میان ۱۷ هزار داروخانه در حال گردش است، سهمی ببرند و…
نگاه حوزه سلامت [اما] به فروش دارو در بستر اینترنت کاملاً متفاوت است، در مرحله اول باید نگران این باشیم که مردم با پیادهسازی این روش، داروی اشتباه را مصرف نکنند، خوددرمانی شایع نشود و داروی اصل و مجوزدار بهدست بیماران برسد.
بهعبارتی ناصرخسروییها و داروهای تقلبی و قاچاق در این بستر جولان ندهند. چون پلتفرمهای خصوصی میتوانند با ایجاد زد و بند با مراکز درمانی و تولید انبوه نسخ الکترونیک ساختگی، حجمی بزرگ از داروهای کمیاب و وارداتی توزیعی را به بازار سیاه انتقال بدهد و ناصرخسرو مجازی ایجاد کند.
/ روزنامه ایران، ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
/انتهای پیام/