جمعه 23 آذر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
haze
8.7 ° C
9 °
8.7 °
49 %
3.1kmh
75 %
جمعه
11 °
شنبه
10 °
یکشنبه
3 °
دوشنبه
4 °
سه‌شنبه
6 °
صفحه اصلیبرندینگگام‌های بلند پخش رازی برای افزایش سهم بازار

گام‌های بلند پخش رازی برای افزایش سهم بازار

شرکت پخش رازی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، به اندازه ۱۲ ماهه سال قبل فروش داشته و توانسته است در جهت دستیابی به هدف فروش ۱۸ هزار میلیارد تومانی خود حرکت کند.

این شرکت با نزدیک به ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت توزیع دارو، دارای ۲۱ مرکز توزیع در سراسر کشور و شبکه منظم حمل و نقل تخصصی دارو است که همواره تلاش کرده پیشگام و به‌هنگام بودن را در راس برنامه های خود قرار دهد.

فعالیت شرکت پخش رازی

این شرکت در زمینه، توزیع و همچنین حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی فعال است. در حقیقت این شرکت به‌عنوان واسطه میان تولیدکنندگان و خرده فروشان دارویی فعالیت می‌کند. شرکت پخش رازی متعهد به توزیع و فروش انواع دارو، مواد دارویی شیمیایی، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و سایر کالاهای مرتبط داخلی یا وارداتی بر اساس استاندارد GDP و الزامات سازمان غذا و دارو است.

پخش رازی در حال حاضر در جایگاه برترین شرکت‌های توزیع کننده دارو قرار دارد اما با هدف‌گذاری جدیدی که انجام داده است در پی این است که ظرف یک سال آینده خود را ارتقاء دهد؛ رازی در حال حاضر حدود ۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که امید می‌رود در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ بتواند این سهم بازار را به ۱۰ درصد ارتقاء بخشد.

برنامه‌های پخش رازی

دکتر محمدرضا مرادی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت درباره برنامه‌های آتی این شرکت می‌گوید: با آسیب شناسی‌های به‌عمل آمده و همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال مالی جدید به فروش ۱۸ هزار میلیارد تومانی مصوب دست یابیم.

وی با تشریح اقدامات، عملکرد، اهداف، برنامه‌ها و چالش‌های این شرکت اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

همچنین بر اساس گزارش منتشر شده این شرکت در سامانه کدال، میزان فروش ماهانه آن در بهمن ماه، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پخش رازی در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، ۷۹۶ میلیارد تومان فروش داشته است. به نظر می رسد تداوم این روند که به‌طور جدی از سوی برنامه‌ریزان پخش رازی پیگیری می‌شود باعث خواهد شد، این شرکت در سال مالی پیش‌رو به اهداف در نظر گرفته شده دست یابد.

توسعه و راه‌اندازی شعب جدید، متنوع سازی محصولات و سبد خریدهای پخش رازی، پیگیری جدی مطالبات و افزایش نقدینگی از جمله برنامه‌های در دست اقدام مدیریت پخش رازی است.

محصولات شرکت پخش رازی به دو دسته محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تقسیم می‌شوند. تامین‌کنندگان پخش رازی در حال حاضر به بیش از ۱۴۰ شرکت تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی می‌رسد و این شرکت با برخورداری از انبارهای مجهز خود، داروهای مورد نیاز در سراسر کشور را از طریق نزدیک به ۱۶ هزار داروخانه به دست مصرف‌کنندگان می رساند.

درازی در بورس 

پخش رازی با نماد “درازی”، به‌عنوان یکی از شرکت‌های تالار معاملات فرابورس فعال است. ۶۰ میلیون سهم درازی معادل ۶ درصد از کل شرکت، برای اولین بار در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شد. این میزان سهام با قیمت مبنا (کف قیمت) ۶۸۰/۶ ریال برای هر سهم، حداکثر قیمت ۰۱۵/۱۹ ریال، کمترین قیمت ۵۵۰/۱۶ ریال و متوسط موزون قیمت معاملات ۲۰۵/۱۸ ریال به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه شد. با افزایش روند صعودی، قیمت سهام درازی، ارزش بازار این شرکت به بیش از دو هزار میلیارد تومان می‌رسد که به نظر می‌رسد با اجرای برنامه‌های جدید، ارزش ذاتی پخش رازی نیز افزایشی چشم‌گیر پیدا کند.

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین