گردهمایی آموزشی مدیران روابطعمومی هلدینگها و شرکتهای تابعه شستا روز ۴ بهمن ۱۴۰۳ در مجموعه کشتیرانی (در شیان) برگزار شد و احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری، ریاست سازمان تامین اجتماعی و میثم سعیدی، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در پایان دورههای آموزشی، سخنرانی کردند.
مدیران عامل هلدینگها و تعدادی زیاد از مدیران عامل شرکتهای تابعه هم در کنار مدیران روابطعمومیشان در این رویداد بزرگ حضور داشتند و یکی از روزهای مهم درونسازمانی برای شستا رقم خورد.
دکتر سعیدی، (مدیرعامل شستا) ضمن برشماری تفاوت و تبیین جایگاه شستا در میان بنگاههای بزرگ اقتصادی کشور، گفت:
جهان تغییر کرده، جهان، جهان شبکه است و ما از این واتاب و تصویری که در رسانهها، بهرغم اینهمه خدمتی که شستا انجام میدهد، ناراضی هستیم.
دکتر میثم سعیدی، مدیرعامل شستا که در گردهمایی آموزشی مدیران روابطعمومی هلدینگها و شرکتهای تابعه شستا سخن میگفت، تصریح کرد:
شستا پتانسیلی بزرگ در کشور است که شبوروز و در ابعاد مختلف زندگی مردم در حال حل مسئله است. در انواع حوزهها، صنعت سلامت، غذا، دارو، صنایعِ مالی، معدن، فلزات، سیمان، پتروشیمی، کشتیرانی و… حضوری پر رنگ دارد، و شما هیچ خانهای را پیدا نمیکنید که محصول ما در داخلش نباشد.
شستا ۱۶۴۱ محصول را تولید میکند، قریب به ۲۰ درصد بنزین کشور تولید شستا است، ۳۰ درصد فرآوردههای مس و بسیاری از محصولات را ما تامین میکنیم، در استانی نیست که حضور توسعهای نداشته باشیم. استان به استان ما برای کارآفرینی فعالیت داریم. در GDP کشور حضوری موثر، و در توزیع توسعه بهصورت عادلانه هم نقشآفرین هستیم؛ اما هویت سازمانی و این تصویری که رسانهها از ما میسازند، مقارنت و مطابقتی با فعالیتهای ما ندارد!
ما سه میلیارد دلار در انواع محصولات، صادرات داریم و ۱۵ درصد درآمدمان از بینالمللیسازی بهدست آمده است. این عددی خوب است، و اگر تحریمها رفع شود، این اعداد بهشدت افزایش پیدا خواهد کرد.
وقتی ما داریم از «برند» حرف میزنیم یعنی داریم از هویت و ساختار و فرهنگ سازمانی حرف میزنیم که منجر به کارآفرینی و به نوآوری شود، و منجر به حل مسئله بشود، از پاکدستی، و یادگیری و… حرف میزنیم، اینطوری میتوان برند را احیا کرد. ما از شخصیت بنگاه حرف میزنیم. باید اینچنین باشیم تا بتوانیم ذهنیتها را به سمت دستاوردها سوق دهیم.
شستا جای رشد دارد و یکی از بزرگترین شرکتها برای حل مسائل است. باید همافق و هممسئله بشویم، و پارادایم جدید در حوزه ارتباطات و واحدهای روابطعمومی را شکل دهیم.
روابطعمومیهای شستا، باید با مهارتهای جدید و دانش جدید تعریف شوند…؛ شستا امانت مردم در دستان ما است.
✔️تاکید پایانی مدیرعامل شستا هم گُل مباحث بود؛ «از تک تک مدیران عامل شرکتهای تابعه میخواهم با بچههای روابطعمومی مستقیما همکاری کنند.»
/انتهای پیام/