جهان منهای ایران!/
هزینههای تبلیغات شرکتهای دارویی در تلویزیون (۲۰۲۴) به بیش از ۲.۱۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل افزایشی قابل توجه داشت.
ابوی (AbbVie) بیش از ۳۷۶ میلیون دلار به تبلیغات داروی ایمنیشناسی اسکایریزی (Skyrizi) اختصاص داد.
از این نظر «ابوی» برای سومین سال متوالی در صدر فهرست قرار گرفت.
✔️دست راست ابوی زیر سر شرکتهای دارویی ایرانی!
پیشتر هم نوشته بودیم که هزینههای رسانهای در شرکتهای دارویی جهان، مطابق استعدادهای حرفهای ایشان رقم میخورد.
تقریبا غالب این شرکتها، احترامی زائدالوصف برای «رسانه» قائلاند؛ و به استقبال شفافسازی امور؛ بهویژه در مورد مسائل مالی؛ میروند.
✔️حالا هم فهرست ده تبلیغات بزرگ دارویی دنیا منتشر شده است که نشان میدهد که شرکتهای قدرتمند دارو در جهان، به تبلیغات محصولاتشان بهشدت علاقهمندند و از ایجاد فضای مثبت در هالهی محصول و شرکت متبوعشان استقبال میکنند، و درکی متناسب از کاربردهای رسانهها دارند. میتوان گفت درست مثل شرکتهای معزز داخلی خودمان!
اینک مطالعه فهرستی از ۱۰ شرکت دارویی که بیشترین هزینه تبلیغاتی را در سال ۲۰۲۴ انجام دادهاند.
۱-شرکت ابوی، داروی اسکایریزی (Skyrizi)، ۳۷۶.۷ میلیون دلار
۲-ابوی، رینوُک (Rinvoq)، ۳۳۷.۸ میلیون دلار
۳-سانوفی و ریجنرون، دوپیکسنت (Dupixent)، ۲۷۶ میلیون دلار
۴-نووُ نوردیسک، وگووی (Wegovy)، ۲۶۱.۵ میلیون دلار
۵-اُتسوکا و لاندبِک، رگزالتی (Rexulti )، ۲۲۳.۶ میلیون دلار
۶-جانسون&جانسون، ترمفیا (Tremfya)، ۱۶۰.۸ میلیون دلار
۷-ایلای لیلی و بوئرینگر اینگلهایم، جاردیانس (Jardiance)، ۱۳۱.۷ میلیون دلار
۸-نووُ نوردیسک، اوزمپیک (Ozempic)، ۱۲۴.۴ میلیون دلار
۹-آسترازنکا، برزتری آئروسفر (Breztri Aerosphere)، ۱۲۳.۵ میلیون دلار
۱۰-ابوی، ورایلار (Vraylar)، ۱۱۷.۷ میلیون دلار.
این فهرست نشاندهنده تمرکز بالای شرکتهای دارویی بر داروهای ایمنیشناسی و درمانهای مزمن است.
شرکت «ابوی» که هیچ، وضعیتاش درخشان است؛ دیگر شرکتها نیز با سرمایهگذاریهای قابل توجه در تبلیغات، در تلاش برای افزایش سهم بازار خود هستند.
✔️راستی دوستان معزز شرکتهای دارو در داخل!
آگاه باشید که هزینههای تبلیغاتی در سایر رسانههای دیجیتال مانند وبسایتها، کانالهای رسانههای اجتماعی (سوشالمدیا) و نشریات و مجلات در این آمار لحاظ نشده است. پس همچنان دست راست ابوی…
/انتهای پیام/