انجمن روابطعمومی آمریكا که بزرگترین انجمن حرفهای روابطعمومی جهان است در سال ١٩۴٧ پایهگذاری شده است.
این انجمن معتقد است تعریف روابطعمومی با توجه به تغییر نقشها و پیشرفتهای تكنولوژیک در طول تاریخ بهتدریج دچار تغییر و تحولاتی مفهومی شده و از كارگزاری مطبوعات و تبلیغات صرف به سمت مشغولیت و رابطهسازیهای سازنده انجامیده است؛ و پس از استیلای دوران پسامدرن، ظهور و غلبه سوشالمدیا، داستانها فراتر از انتظار، پیچیده و چرخیده و متفاوت شده است، حالا شما حتما باید یک روابطعمومی هنرمند استخدام کنید.
انجمن روابطعمومی آمریكا ٣۵ سال پس از تاسیس خود یعنی در سال ١٩٨٢ تعریفی از نقش روابطعمومی ارائه داد كه هنوز یک گزاره مورد ارجاع جهانی است: روابطعمومی به سازمان و به تودههایش كمک میكند تا نسبت به هم به انطباق متقابل برسند.
روابطعمومیها در بسیاری از شرکتهای داروسازی بزرگ جهان، یک محرک کلیدی برای موفقیتهای آن شرکتها هم هستند.
وظایفی مانند ارتباطات شرکتی، و حفظ و تقویت تعاملات با شرکای مهم (خارجی و داخلی) که امری ضروری است، بر عهده مدیران روابطعمومی است.
(آنها لیدر تمامی نمایشگاهها هستند.)
متخصصان روابطعمومی در صنعت داروسازی بهخوبی از موانع سنتی که جز محدودیت و ایجاد دیوار و حصر، عاید دیگری برای آن شرکت داروسازی ندارد، عبور کردهاند.
استراتژی آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری با مؤثرترین و البته چالشبرانگیزترین حوزه اطلاعرسانی یعنی رسانهها رابطهای سازگارانه برقرار کردهاند.
شکی نیست که ترکیب تعامل و دسترسی به رسانهها نقشی مهم در شناسایی استراتژی آن شرکتهای داروسازی ایفا، و آن رسانه را به پلتفرمی برای دسترسی آسان بازاریابان دارو تبدیل میکند.
اکنون چهره مقبول شرکتهای دارویی، از سختگیریهای داخل بعضی از واحدها، نشئات نمیگیرد، دقیقا از درهای باز واحدهای روابطعمومی با رفتارهای هنرمندانه است که سرچشمه میگیرد.
/انتهای پیام/