هویت شرکتی (Corporate Identity) یا تصویر شرکتی، روشی است که یک شرکت، یا شرکت تجاری خود را در معرض دید عموم قرار میدهد.
هویت سازمانی معمولاً با نام تجاری و با استفاده از علائم تجاری تجسم میشود، اما میتوان مواردی مانند طراحی محصول، پکیجینگ، تبلیغات، روابطعمومی و غیره را نیز شامل شود.
هویت شرکت، آرم (لوگوتایپ و یا لوگوگرام) و سایر امکانات پشتیبانی هستند که معمولاً در مجموعهای از دستورالعملهای شرکت جمعآوری میشوند. این دستورالعملها بر اساس نحوه عملکرد کنترل؛ و معمولاً شامل پالتهای رنگی، تایپوگرافی، طرحبندی، فونتها و موارد دیگر میشوند.
✔️بهرغم درج اینهمه مطلب در خصوص ضرورت تقویت واحد روابطعمومی، تعدادی از شرکتهای دارویی از این موضوع گریزانند و ارزش رسانهها را نمیدانند.
به نمایشگاهها که بروید، میبینید میلیارد تومان را ظرف ۳ روز دود میکنند، و استعدادی عجیب در پر کردن جیب موسسات تشریفاتی دارند، اما به روابطعمومی و رسانهها که میرسند، انگار که زمان قبض همه چیز فرا رسیده باشد، سر در گریبان میگیرند و…!
/انتهای پیام/