عباس قاسمزاده: امروزه موفقیت در شرکتهای دارویی تنها با فروش بیشتر یا سهم بازار بالاتر سنجیده نمیشود؛ بلکه میزان تعهد به مسئولیت اجتماعی CSR هم میتواند ملاکی برای ارزیابی تلقی شود. اینجا روابطعمومی نقشی محوری در طراحی، اجرا و اطلاعرسانی مسئولیتها ایفا میکند، که میتواند تصویر سازمان را فراتر از یک بنگاه اقتصادی ببیند؛ که به سلامت جامعه، آموزش و موضوعات عمومی، حس مسئولیتطلبی دارد.
آگاهیبخش درباره بیماریهای خاص، حمایت از بیماران نادر، شناخت و همکاری احتمالی با نهادهای نیکوکاری و مشارکت در پروژههای محیط زیستی (تعهد در بهینهسازی پساب)، از جمله جلوههای عینی CSR شرکتهای دارویی است.
روابطعمومی، باید مستندسازی از CSR را به زبان رسانهای قابل درک و انتقال هم، فراهم و انتشار دهد.
مسئولیت اجتماعی در دارو، شعار نیست، رویکردیاست برای تقویت اعتماد عمومی، ارتقای تصویر برند و ایفای نقش اخلاقی در جامعه.
روابطعمومی میتواند پلی میان ارزشهای انسانی و اهداف اقتصادی شرکت باشد؛ پلی که در مسیر آن، اعتبار، اعتماد و احترام عمومی برای برند دارویی شکل میگیرد.
/انتهای پیام/