تفاوت برند و برندینگ در معنا و عملکرد آنها نهفته است.
«برند» هویت یک شرکت، محصول یا خدمت است که مشتمل بر نام، آرم، ارزشها، پیامها، شهرت و درک کلی در بازار است.
برند چیزی است که مردم در مورد یک کسب و کار فکر و احساس میکنند.
«برندینگ» یا برندسازی فرآیند ایجاد، شکلدادن و حفظ برند است که شامل استراتژیهایی مانند طراحی لوگو، انتخاب رنگها، پیامرسانی و ایجاد روابط با مشتری برای اثرگذاری بر نحوه درک برند است.
بهطور خلاصه: برند همان چیزی است که مردم درک میکنند و برندسازی اقدامی است که برای ایجاد این ادراک انجام میشود.
/انتهای پیام/