سه‌شنبه 10 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
haze
19.8 ° C
20 °
19.8 °
42 %
3.1kmh
20 %
سه‌شنبه
27 °
چهارشنبه
28 °
پنج‌شنبه
28 °
جمعه
26 °
شنبه
24 °
صفحه اصلیاخبار بین المللتایید سلول‌درمانی Amtagvi برای مبتلایان به ملانوم پیشرفته

تایید سلول‌درمانی Amtagvi برای مبتلایان به ملانوم پیشرفته

تایید سلول‌درمانی Amtagvi برای مبتلایان به ملانوم پیشرفته

آیوونس بایوتراپیوتیکس (Iovance Biotherapeutics) اعلام کرد:
سازمان غذاوداروی آمریکا تاییدیه تسریع‌شده به سلول‌درمانی این شرکت برای بیماران بزرگسال مبتلا به ملانوم پیشرفته، مهلک‌ترین نوع سرطان پوست را اعطا کرد.

این سلول‌درمانی که یک تومور توپُر را هدف قرار می‌دهد امکان استفاده در بیمارانی را فراهم می‌کند که پیش‌تر با سایر روش‌های درمانی تحت درمان بوده‌اند، اما سرطان آن‌ها به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته و با جراحی قابل‌برداشتن نیست.

لایفای‌لوسُل (Lifileucel) با نام تجاری اَمتَگوی (Amtagvi) یک ایمنی‌درمانی مشتق از تومور است که از گلبول‌های سفید خود بیمار به‌نام سلول‌های تی که با بیماری مبارزه می‌کنند، با نوع خاصی موسوم به لنفوسیت‌های نفوذکننده تومور (TIL) تشکیل شده است.

تاییدیه تسریع‌شده بر اساس نتایج داده‌های ایمنی و اثربخشی آن در یک مطالعه جهانی بر روی ۷۳ بیمار است.
داده‌های این مطالعه نشان داد که نرخ پاسخ عینی، معیاری از اثربخشی درمان در بیماران تحت درمان با اَمتَگوی در دُز توصیه‌شده، ۳۱.۵ درصد بود.

/انتهای پیام/

مدیر سایت
مدیر سایت
با افتخار اعلام می‌کنم که در ترویج شفافیت و ارائه اخبار صنعت دارو، به همراه تیم پویا و متعهد فن‌سالاران، به راه‌اندازی یکی از زیباترین و پویاترین سایت های کشور اقدام کرده ام. این کار، یکی از چالش‌های بزرگ رسانه‌ای در طراحی و پویایی است که با افتخار پذیرفته‌ام. هدف من، ارائه بهترین فضای رسانه و وب‌سایت برای جامعه فن‌سالاران است. من از الگوهای برجسته جهانی الهام گرفته ام تا بهترین فضای ممکن برای تیم محتوایی و مدیریت فن سلاران فراهم خواهم گردد. با تلاش مداوم، امید است این رسانه به یک نماد موفقیت و شفافیت در صنعت دارو تبدیل شود و با وجود نوپا بودن در صدر کمی و کیفی سایر سایت های مشابه خبری با پیشینه دهه ها فعالیت قرار دارد .
مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر