دکتر محمود آلبویه، (مدیرکل فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذاودارو) گفت: تنوع برندهای داخلی در حوزه محصولات بهداشتی از جمله شامپو و مایع دستشویی، بیانگر رشد تقاضا و افزایش آگاهی عمومی است که از منظر توسعه صنعتی و ارتقای شاخصهای سلامت عمومی، اهمیتی زیاد دارد.
سازمان در حوزههایی مانند تسهیل صدور مجوزها و ثبت محصولات، تعامل سازندهای با صنعت داشته است. این رویکرد تخصصمحور، همزمان سلامت جامعه را حفظ کرده و به رشد ظرفیتهای تولید داخلی کمک کرده است.
با تلاش بخش خصوصی و همراهی مراکز علمی، کشور در تولید موادی همچون زئولیت، سیلیکات سدیم و سورفکتانتهای آنیونی، کاتیونی و آمفوتری به خودکفایی رسیده است؛ اتفاقی که ضمن جلوگیری از خروج میلیونها دلار ارز، در شرایط بحران بهویژه جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اخیر، نقشی تعیینکننده در تداوم تولید داشته است.
/انتهای پیام/