دوشنبه 9 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
scattered clouds
14.9 ° C
15 °
12.8 °
58 %
2.1kmh
40 %
دوشنبه
21 °
سه‌شنبه
26 °
چهارشنبه
29 °
پنج‌شنبه
28 °
جمعه
24 °
صفحه اصلیاخبار صنعتبرنامه‌های تحولی سیستمی در لابراتوارهای سینادارو

برنامه‌های تحولی سیستمی در لابراتوارهای سینادارو

شرکت لابراتوارهای سینادارو در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تحقق ۱۰۰ درصدی شاخص‌های تولید، فروش و سود، با رویکردی کلان‌نگر اقدام به طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های تحولی سیستمی و زیرساختی کرد.

در همین خصوص و با توجه به نگرش مدیرعامل، دکتر حسن بایرامی، برنامه‌هایی در کمترین زمان ممکن تدوین و اجرا شد.

سینادارو و برنامه‌ها

برنامه طراحی و جاری سازی هوش تجاری (BI) و اجرای داشبورد مدیریتیCLICKVIEW: در سال ۱۴۰۲ و برای اولین بار راه‌ندازی و جاری‌سازی سیستم هوش تجاری (داشبوردهای مدیریتی) در دستور کار سینا‌دارو قرار گرفت. هدف از اجرای این کار ایجاد یک مکانیزم راهبردی و تحلیلی جامع اطلاعات بود تا بتواند یک نمای کلی از وضعیت کسب‌‌وکار سازمان نشان داده و مدیران را قادر سازد تا در هر لحظه از رخدادهای عملیاتی درون سازمان اطلاع یابند و در مسیر تصمیم‌گیری درست حرکت کنند. در همین خصوص طراحی و جاری‌سازی ایجاد داشبورد مدیریتی کلید خورده و بخش‌های  فروش و بازاریابی، تولید، انبار و کنترل موجودی در اولویت قرار گرفت و پس از چندین ماه کار پیوسته و مداوم در نهایت در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ داشبورد مدیریتی در قالب click view نهایی و جاری سازی شد.

برنامه طراحی و تدوین سند استراتژیک: سینادارو با قدمتی حدود ۶۰ سال یکی از شرکت‌‌های موثر در صنعت داروسازی کشور است، لذا با توجه به فقدان برنامه‌ریزی استراتژیک وجود این سند بیش از پیش احساس می‌شد، بنابراین برای اولین بار برنامه طراحی و ایجاد سند استراتژیک در دستور کار قرار گرفت.

در همین خصوص و در مدت شش ماه، سند برنامه‌ریزی استراتژیک با افق چشم‌انداز ۸ ساله و براساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) تدوین و جاری‌سازی شد به نحوی که علاوه بر طراحی یک برنامه دقیق و آینده‌محور، تمامی اهداف استراتژیک، چشم‌انداز و برنامه‌های عملیاتی و جزئیات آن نیز مشخص شدند. در همین راستا بیش از ۲۵ جلسه مدیریتی به‌صورت فشرده برگزار شد که نتیجه آن تدوین ۲۷ هدف استراتژیک و همچنین ۱۰۰ پروژه‌ی تحولی در حوزه‎‌های مختلف کسب‌وکار بود.

برنامه معماری و طراحی مجدد فرآیندهای سازمانی: از آن‌جا که فرآیندهای یک سازمان و اجرای آنها منجر به ارائه محصول و خدمات خواهد شد، لیکن به‌روزرسانی، طراحی و همچنین اصلاح فرآیندهای سازمانی از اهمیتی به‌سزا برخوردار است، لذا با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از طراحی فرآیندهای موجود در سینادارو، در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با دستور مدیرعامل برنامه “معماری مجدد فرآیندهای سازمانی (طراحی و جاری سازی)” آغاز شد که اکنون ادامه دارد و طی ۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اهم فعالیت‌های این برنامه شامل موارد ذیل است:
✔️تدوین نقشه جامع فرآیندی
✔️طراحی فرآیندهای جدید
✔️بازنگری و طراحی مجدد فرآیندهای موجود
✔️طراحی و جاری‌سازی شناسنامه‌های فرآیندی
✔️طراحی و جاری‌سازی شاخص‌های کنترل فرآیندی.

/انتهای پیام/

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر