یکشنبه 8 مهر 1403
spot_imgspot_img
Tehran
light rain
11.7 ° C
12 °
10.8 °
76 %
2.1kmh
75 %
یکشنبه
18 °
دوشنبه
21 °
سه‌شنبه
25 °
چهارشنبه
29 °
پنج‌شنبه
27 °
صفحه اصلیمطالب تالیفی« اهرم عملياتی، اهرم مالی و اهرم مرکب و كاربرد آن‌ها در...

« اهرم عملياتی، اهرم مالی و اهرم مرکب و كاربرد آن‌ها در واحدهای تجاری»

در گزارش سود و زيان، عملكرد مالی شركت در يك دوره مالی مورد ارزيابی قرار می‌گيرد. از آنجا كه سودآوری شركت يكی از مهم‌ترين پارامترهای تعيين كننده ارزش شركت است، برای تجزيه و تحليل سود بايد عوامل مؤثر به آن را مورد بررسی قرار دهيم. در اين تجزيه و تحليل می‌توان از رويكردهای مختلفی از جمله رويكرد اهرم‌ها كه در برنامه‌ريزی عملياتی، پيش‌بينی سودآوری و همچنين در سنجش ريسك‌های تجاری و مالی به‌كار گرفته می‌شود، استفاده كرد.
مفهوم اهرم:
اهرم در نتيجه استفاده بيشتر از وجوه يا دارایی ثابت است كه برای افزايش بازده سهام‌داران مورد استفاده قرار می‌گيرد. افزايش در اهرم از يك سو موجب افزايش بازده و از سوی ديگر نيز موجب افزايش ريسك خواهد شد. كاهش در اهرم نيز موجب كاهش در بازده و ريسك می‌شود.
در واقع اهرم‌ها ميزان حساسيت متغير وابسته (سود خالص) روی نوسانات متغير مستقل (فروش و سود عملياتی) را می‌سنجند و به‌دليل وجود هزينه‌های ثابت و هزینه‌های مالی به‌وجود می‌آیند و واحد انتفاعی را با تعهدات و مخاطرات زياد روبه‌رو می‌كنند. نظير هزينه‌های ثابت عملياتی مانند استهلاك و هزينه‌های ثابت مالی مانند بهره وام.

دریافت فایل کامل مقاله:

 

 

 

مدیر سایت
مدیر سایت
با افتخار اعلام می‌کنم که در ترویج شفافیت و ارائه اخبار صنعت دارو، به همراه تیم پویا و متعهد فن‌سالاران، به راه‌اندازی یکی از زیباترین و پویاترین سایت های کشور اقدام کرده ام. این کار، یکی از چالش‌های بزرگ رسانه‌ای در طراحی و پویایی است که با افتخار پذیرفته‌ام. هدف من، ارائه بهترین فضای رسانه و وب‌سایت برای جامعه فن‌سالاران است. من از الگوهای برجسته جهانی الهام گرفته ام تا بهترین فضای ممکن برای تیم محتوایی و مدیریت فن سلاران فراهم خواهم گردد. با تلاش مداوم، امید است این رسانه به یک نماد موفقیت و شفافیت در صنعت دارو تبدیل شود و با وجود نوپا بودن در صدر کمی و کیفی سایر سایت های مشابه خبری با پیشینه دهه ها فعالیت قرار دارد .
مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر